התחנה הראשונה לתכנון מטבחים

בשנים האחרונות הבינו יותר ויותר אנשים שיש לתכנן את המטבח מראש על מנת שיענה על אורח החיים, סגנון החיים והצרכים של כל משתמש. אחד האנשים המשפיעים ביותר בישראל בנושא הוא ארז קורצמן, מומחה מטעם בלום וראש מערך ההדרכות של בלורן. ארז פותח בפנינו את חשיבות ההדרכות ואפילו חושף עובדה מפתיעה על איך הכל החל. 

בכתבה הבאה >>

 

ארז, מומחה מטעם בלום וראש מערך ההדרכות של בלורן. 

 

לאנשים הקונים או משפצים מטבח חדש יש אינספור שאלות: איך לבחור אדריכל? איך אני אעצב את המטבח ואילו חומרים מדברים אלי? האם כדאי לעבוד עם יצרן קטן או עם יצרן גדול? אך החשיבות נמצאת דווקא בשאלה שאנחנו לא שואלים – איך להשתמש נכון בפרזול כפתרון אחסון לצרכים האישיים וניצול שטחי אחסון מבוזבזים בארונות? 
לכל השאלות שנשאלות וגם על אלו שלא נמצא ארז, ראש מערך ההדרכות של בלורן, שחושף פתרונות וצרכים לעבודה נכונה ביחד עם המעצב, אדריכל ו/או היצרן. 


"תכירו ותבינו את אורח החיים שלכם"

 

המעבר של ארז לתפקיד זה היה טבעי – כל חייו הבוגרים התעניין ועבד בתחום הבנייה והפרזול וההדרכות היו הדרך להעביר את הידע שלו לאנשים אחרים.
"למרות העלייה במודעות לנושא" מספר ארז "עדיין לא כולם מבינים את חשיבות תכנון המטבח. חשוב שהמטבח יהיה מעוצב ויפה אך אם הוא לא שימושי ולכלים במטבח אין מקום במגירות או יש מקום אך הברדק חוגג, אז מה עשינו בזה? בהדרכות שלי אני מסביר לאנשים את חשיבות תכנון המטבח עפ"י הצרכים של המשתמשים בו. הרי זה ברור שיהיה הבדל בתכנון המטבח בין משפחה בעלת 6 נפשות לבין זוג החי לבד, בין חילוניים לבין שומרי כשרות, בין ימניים לשמאליים. הדוגמאות לא נגמרות ולכן לפני תכנון המטבח יש צורך קודם כל להכיר את עצמכם, מה אתם דורשים מהמטבח שלכם."

 

"ברור שיהיה הבדל בתכנון המטבח בין משפחה בעלת 6 נפשות לבין זוג החי לבד." ארז בכנס האדריכלים בחיפה.

 

"התחיל במקרה, נמשך כהצלחה"

 

בלורן החלה את פעילותה במאי 91', כנציגת של חברת בלום אוסטריה ובשנים אלו לא הייתה מודעות גדולה לפרזול. לאחר כמה שנים ארז פתח את מערך ההדרכות של החברה כפי שאנו מכירים אותו היום. אך מסתבר, שהכול התחיל לגמרי במקרה.  

"לפני כ-15 שנה השתתפתי כסוכן בלורן בתערוכה שהתקיימה בהיכל התרבות בירושלים. לפתע באמצע היום ניגש אלי אחד ממקימי התערוכה וביקש שמישהו מחברת בלורן יעמוד וידבר על פרזול ומוצרי בלורן מול כל משתתפי התערוכה. מיד הבנתי שהמישהו הזה יהיה אני." ממשיך ארז בחיוך "הכנתי ברבע שעה משהו כתוב, נעמדתי מול כל באי התערוכה והרצתי להם על חשיבות הפרזול ותכנון המטבחים. מיד לאחר ההרצאה נפל לי האסימון – הצמא והדרישה של הקהל לידע על עולם הפרזול הוא אדיר. באותה תקופה, לאנשים שתכננו מטבח לא הייתה את הכתובת לקבל את הידע על תכנון מטבחים. מכאן מערך ההדרכות התפתח לכל כיוון: תערוכות, מכללות, אוניברסיטאות, חוגי בית, פרויקטים ועוד.


"פרזול – כמו ללמוד שפה חדשה"

 

המודעות לחשיבות הפרזול, טוען ארז, גדל משמעותית בשנים האחרונות. אם לפני עשור אנשים חשבו רק על עיצוב המטבח, היום רבים מבינים שהמטבח צריך להיות מתוכנן בצורה נכונה על מנת להקל עליהם בעבודה היום יומית. ארז מספר לנו על התהליך:
"אחד הסיפוקים הכי גדולים בעבודה שלי הוא לראות כיצד אנשים נכנסים וכיצד הם יוצאים מההדרכות. אני פותח בפניהם עולם שלם שלא הכירו עד אז ולפתע הם מבינים כמה אפשרויות עומדות בפניהם, זה כמו ללמוד שפה חדשה. אותם אנשים יודעים לפנות אל היצרן/מעצב וביחד איתו ליישם את הפרזול הנכון מהמגוון הרחב שקיים לצרכים שלהם. אני תמיד טוען שככל שהידע בתחום יהיה גדול יותר, כך הדרישות ישתנו בהתאם ובסופו של דבר המטבח יהיה נוח ומותאם להם יותר."

 

"אני מעניק למשתתף בהדרכה את מלוא תשומת הלב. בסופו של דבר הוא הגיע אלי למטרה מסוימת, לא כי היה לו משעמם בבית."

 

ארז ממשיך ומספר על הקסם שיש בכל הדרכה. למרות שבשנים האחרונות נרשמים יותר אנשים, מספר המשתתפים לכל הדרכה אף פעם לא עלה על 15-20.
"למעט כנסים גדולים בהם אני מרצה מול קהל של עשרות ומאות אנשים, בהדרכות שלי אני מעדיף מס' משתתפים מצומצם. כך, כאשר משתתף מגיע להדרכה אני מעניק לו את מלוא תשומת הלב ונוגע בצרכים האישיים שלו. בסופו של דבר הוא הגיע אלי למטרה מסוימת, לא כי היה לו משעמם בבית. הכי כיף לראות את האינטראקציה בין המשתתפים - כולם מגיעים באותו נושא וגם אם קיים משתתף שפחות מעורב בהדרכה הוא לומד רבות דרך שאלות של אחרים. נקודה נוספת חשובה בהדרכה היא המיקום שלה – ההדרכות מתקיימות במרכזי המידע והתצוגה שלנו ולאחר ההדרכה אני מסתובב יחד עם המשתתפים בין כלל המוצרים: גופי תאורה לרהיטים, 
משטחי עבודה וחזיתות מחומרים שונים ועוד. הלמידה הכי טובה היא דרך נגיעה במוצרים שאנו מדברים עליהם." 

 

אין ספק שחשיבותה של ההדרכה גדולה, אך אפילו ארז מודה כי ההדרכות הן לא פתרון קסם.
"תמיד אני מבהיר לאנשים שמגיעים אלי להדרכות – אני רק התחנה הראשונה בשרשרת. לאחר שהם מקבלים ממני את המידע הראשוני והחשוב, הנכון בשבילם זה ללכת למעצב/יצרן על מנת לבנות תכנית אדריכלית. בבלורן יש שירות שאני ממליץ ללקוחות, לתאם ולבוא לאחד ממרכזי המידע על מנת לבנות מפרט פרזול המותאם לתכנית האישית שלהם. 

 

מרכז המידע והתצוגה של בלורן בדיזיין סנטר

 

לסיום, ארז מתאר כיצד הוא רואה את עולם הפרזול ותכנון המטבחים בעוד כמה שנים:
"קשה לדמיין את חיינו ללא הטכנולוגיה, הוא נמצא בפלאפונים שלנו, ברכבים ובכל בית. כך אני רואה את הפרזול נע לכיוון הזה. טכנולוגיה, טכנולוגיה, טכנולוגיה. ולא סתם, הטכנולוגיה מייעלת וחוסכת המון זמן עבודה ומאפשרת לעבוד בנוחות, סדר ארגון. היום, ישראל נמצאת בחזית המדינות הטכנולוגיות וכך גם בפרזול. הצפי שלי שמגמה זו תימשך ותתפתח עוד יותר בשנים הקרובות."

 

 

מעוניינים להירשם להדרכה ללא תשלום עם ארז? לחצו כאן וקבעו מקום ושעה

תוכן ההודעה:
    חזרה למסך הקודם